Labels

About

Introduction

Sunday 28 September 2014

Kursus Induksi & Pengurusan NAHDAH












Assalamualaikum w.b.t...
Tahniah dan syabas kepada exco Hal Ehwal Luar dan Alumni (HELA) saudari Nur Jehan bt Abdul Salam dan Asri Termizi serta barisan kepimpinan NAHDAH yang terlibat secara langsung atau tidak langsung  dalam menjayakan Kursus Induksi dan Pengurusan NAHDAH. Kursus Induksi dan Pengurusan Nahdah yang bertemakan Kredibiliti Asas Keberhasilan Kualiti telah diadakan di Auditorium Siswa bangunan Pusanika pada 27 September 2014. Kursus ini adalah anjuran Kelab Mahasisiwa Pengajian Arab dan Tamadun Islam dengan kerjasama Pusat Citra Universiti serta pusat pembangunan Mahasiswa dan Perhubungan Alumni, Universiti Kebangsaan Malaysia.

              Tujuan utama kursus ini diadakan adalah untuk  saff kepimpinan Kelab Mahasiswa Jabatan Pengajian Arab dan Tamadun Islam (NAHDAH) yang baru sahaja dilantik untuk sesi 2014/2015. Kursus ini amat penting bagi memastikan aktiviti kelab NAHDAH berjalan dengan lebih lancar dan sistematik selaras dengan pihak pengurusan universiti.


                Majlis perasmian dimulakan dengan ucapan Ketua Pengarah Nur Jehan bt Abdul Salam. Kemudian  Ustaz Hakim Bin Zainal sebagai penasihat Nahdah  merasmikan kursus ini dan turut hadir Dr Azmul Fahimi sebagai penasihat program ini. Majlis perasmian berakhir dengan penyampaian cenderamata kepada Ustaz Hakim bin Zainal dan Dr Azmul Fahimi Kamaruzaman sebagai tanda terima kasih dari pihak program diatas kesudian mereka menghadiri majlis ini.


Ucapan Pengarah Porgram SaudariNur Jehan bt Abdul Salam



Ucapan Perasmian Ustaz Hakim Bin Zainal























 Selesai sahaja Majlis Perasmian, Kursus Induksi & pengurusan NAHDAH diteruskan.

Slot 1: Sesi beramah mesra dan perbincangan program-program akan datang bersama penasihat- penasihat NAHDAH







Slot 2 :Taklimat Pengurusan Program dalam dan luar negara . Taklimat ini di sampaikan oleh Leftenan Kolonel  Prof.  Madya Dr Rosslee bin Rajikan, Pengarah Pusat Pembangunan Mahasiswa Dan Perhubungan Alumni.Slot ini diadakan untuk memberi pendedahan awal tentang bidang kuasa setiap Ahli Jawatankuasa yang terlibat supaya dapat melaksanakan tanggungjawab masing-masing dengan lebih baik dan gerak kerja menjadi lebih sistematik.



















 




Slot 3: Taklimat  Pengurusan LC/HP/Citra disampaikan oleh En. Abdul Qaiyum Borhan, Eksekutif Pusat Citra UKM.


















Kursus ini berakhir dengan Minum petang.



Diharap agar kursus ini menjadi satu landasan yang memberi ilmu bermanfaat dalam pengurusan kelab dan program Jabatan Pengajian Arab dan Tamadun Islam, Fakulti Pengajian Islam, Universiti Kebangsaan Malaysia dalam setiap aktiviti yang bakal dijalankan.


Barisan Kepimpinan NAHDAH 2014/2015



مؤازرة اللغة و مواكبة الحضارة

''Memperkasa Bahasa Menelusuri Tamaddun''


0 comments:

Post a Comment