Labels

About

Introduction

Saturday 4 March 2017

BULETIN 2.0 SESI 2016/2017



FAMILY DAY NAHDAH


Tahun ini buat julung kalinya penyertaan amatlah memberangsangkan. Program penghayatan ilmu dan alam atau dengan kata lainnya Family Day, merupakan acara tahunan Kelab NAHDAH di bawah anjuran Exco Sukan dan Kebudayaan dengan kerjasama barisan pimpinan NAHDAH yang lain. Lokasi yang menjadi pilihan adalah Pantai Bagan Lalang berbeza dengan tahun-tahun sebelumnya iaitu aktiviti dijalankan hanya di sekitar kawasan UKM.
        Justeru itu, corak pelaksanaan yang berbeza ini berjaya menarik seramai 110 orang peserta untuk turut serta sekaligus menjayakan program ini. Hal ini mendapat pujian daripada penasihat kelab NAHDAH, Encik Hakim bin Zainal merangkap perasmi program kali ini. Beliau berharap agar program seperti ini akan mendapat lebih ramai lagi penyertaan dan sambutan dari kalangan mahasiswa/i JPATI serta para pensyarah pada masa akan datang. Di samping itu, beliau turut menyebut bahawa bagi meningkatkan intelektual mahasisawa/i JPATI, program yang berbentuk kesukanan perlu diselang selikan dengan pengajian ilmu bahasa Arab agar ia dapat selari dengan hasrat jabatan.




Aktiviti ini berlangsung selama 1 hari iaitu bermula pada 8 pagi sehingga 6 petang diisi dengan pelbagai aktiviti seperti menterjemahkan lagu Melayu ke dalam bahasa Arab, serta pelbagai permainan yang lain. Pengerusi Lajnah Sukan dan Kebudayaan, saudara Aliff Najmi mengucapkan ribuan terima kasih kepada smua barisan pimpinan NAHDAH yang ringan tangan dalam menjayakan program ini. Tidak dilupakan juga kepada mahasiswa/i JPATI yang sudi meluangkan waktu pada hujung minggu sekaligus menjayakan program ini. 







Kejohanan Piala Dekan bakal berlangsung tidak lama lagi. Oleh yang demikian, kami dari Lajnah Sukan dan Kebudayaan berharap agar pelajar Jabatan Pengajian Arab dan Tamadun Islam dapat mengekalkan kejuaraan lalu pada sesi 2016/2017 ini.

Lajnah Sukan dan Kebudayaan,
Kelab Pengajian Arab dan Tamadun Islam.

0 comments:

Post a Comment